PRIIMTAS NAGRINĖTI NAUJAS PRAŠYMAS IŠTIRTI PENSIJŲ SISTEMOS REFORMOS ĮSTATYMO 4 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PAGAL ĮSIGALIOJIMO TVARKĄ ATITIKTĮ KONSTITUCIJAI IR PENSIJŲ SISTEMOS REFORMOS ĮSTATYMO 4 STRAIPSNIO 1 DALIES KONSTITUCINGUMĄ Konstituciniame Teisme šiandien priimtas naujas prašymas ištirti Pensijų sistemos reformos įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo pagal įsigaliojimo tvarką atitiktį Konstitucijai ir Pensijų sistemos reformos įstatymo 4 straipsnio 1 dalies ta apimtimi, kuria, pasak pareiškėjo, 2009 ir 2010 metais sumažintas valstybinio socialinio pensijų draudimo įmokos dalies, kaupiamos dalyvio asmeninėje pensijų sąskaitoje, atidarytoje jo pasirinktoje pensijų kaupimo bendrovėje, dydis, konstitucingumą. Pasak pareiškėjo - Vilniaus apygardos administracinio teismo, Pensijų sistemos reformos įstatymo 4 straipsnio 1 dalimi be asmens, sudariusio pensijų kaupimo sutartį, valios ir sutikimo sumažinus į pensijų fondus pervedamos įmokos dydį, buvo pažeistas jo teisėtas lūkestis dėl įmokų į pensijų fondus dydžio nemažinimo, todėl kyla abejonių dėl atitikties konstituciniam teisinės valstybės principui. Pensijų sistemos reformos įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje įtvirtintas teisinis reguliavimas reiškė ne tik tai, kad asmenys, kurie iki 2009 m. sausio 1 d. buvo sudarę pensijų kaupimo sutartis pensijų fonduose, ne savo valia ir be savo sutikimo neteko teisės 2009 ir 2010 metais pensijų fonduose kaupti 2,5 procento savo pajamų, nuo kurių skaičiuojamos valstybinio socialinio draudimo įmokos, nors anksčiau tai daryti pagal įstatymą jie turėjo teisę ir buvo įgiję teisėtą lūkestį tai daryti, bet ir tai, kad buvo paneigta jų teisė gauti senatvės pensiją, konkrečiau - šios pensijos dydį, numatytą anksčiau galiojusiomis Pensijų sistemos reformos įstatymo nuostatomis. Dėl to pareiškėjas abejoja Pensijų sistemos reformos įstatymo 4 straipsnio 1 dalies ta apimtimi, kuria pensijų įmokos dydis 2009 ir 2010 metais sumažintas iki 3 procentų dalyvių pajamų, nuo kurių skaičiuojamos valstybinio socialinio draudimo įmokos, atitiktimi Konstitucijos 52 straipsnio nuostatai (valstybė laiduoja piliečių teisę gauti senatvės pensijas). Pasak Vilniaus apygardos administracinio teismo, Pensijų sistemos reformos įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymas buvo priimtas 2009 m. sausio 15 d., oficialiame leidinyje "Valstybės žinios" paskelbtas 2009 m. sausio 17 d., o įsigaliojo nuo 2009 m. sausio 1 d. Pareiškėjo manymu, Pensijų sistemos reformos įstatymo 4 straipsnio 1 dalis ta apimtimi, kuria 2009 m. sausio 15 d. Pensijų sistemos reformos įstatymo 4 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymu pensijų įmokos dydis 2009 ir 2010 metais sumažintas iki 3 procentų dalyvių pajamų, nuo kurių skaičiuojamos valstybinio socialinio draudimo įmokos, prieštaravo Konstitucijos 7 straipsnio 2 daliai (galioja tik paskelbti įstatymai), Konstitucijos 70 straipsnio 1 daliai (Seimo priimti įstatymai įsigalioja po to, kai juos pasirašo ir oficialiai paskelbia Lietuvos Respublikos Prezidentas, jeigu pačiais įstatymais nenustatoma vėlesnė įsigaliojimo diena). Pareiškėjas - Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėjo administracinę bylą pagal pareiškėjos - Pensijų fondų dalyvių asociacijos skundą atsakovei Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos (toliau - VSDF) sprendimo dėl pensijų kaupimo įmokų apskaičiavimo tarifo panaikinimo, įpareigojimo VSDF valdybą pervesti į visų pensijų dalyvių pensijų fondų sąskaitas trūkstamą pensijų įmokos dalį, ne mažiau kaip 5,5 proc. pensijų fondų dalyvių pajamų, nuo kurių skaičiuojamos valstybinio socialinio draudimo įmokos. Prašymo tekstą galima rasti interneto svetainėje www.lrkt. lt, žr. Prašymai ir bylos / Nauji ir neišnagrinėti prašymai (http://www.lrkt.lt/Prasymai/26_2010.htm). Priėmus šį prašymą Konstituciniame Teisme nagrinėjimo laukia 77 prašymai, iš kurių septyni - dėl Pensijų sistemos reformos įstatymo konstitucingumo. Šaltinis: http://www.lrkt.lt/Pranesimai/txt_2010/L20100505a.htm